Καθ’ όλη τη διάρκεια της αμερικανικής ιστορίας, υπάρχει μια μακρά παράδοση «μουσικών διαμαρτυριών» ενάντια στα αναρίθμητα περιστατικά αστυνομικής βίας.

Ήδη πριν τη γέννηση του Hip Hop, κατά τις δεκαετίες ’60 και ’70, η folk μουσική είχε καταφέρει να επικοινωνήσει τα αισθήματα αντίδρασης και οργής που επικρατούσαν εκείνη την εποχή: από το «Alabama Blues» του J.B. Lenoir και το «Inner City Blues» του Marvin Gaye, μέχρι το «No Knock» του Gil Scott Heron και το «Mr. Policeman» του Rick James, οι καλλιτέχνες εξέφραζαν τον πόνο τους για τις φυλετικές και ταξικές διακρίσεις του αμερικανικού κράτους, δίνοντας αργότερα την σκυτάλη στους πρώιμους MC’s να μιλήσουν πιο ανοιχτά για τα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα που τους αφορούσαν.

Με αφορμή την πρόσφατη δολοφονία του 46χρονου αφροαμερικανού, George Floyd, από τρεις αστυνομικούς στη Μιννεάπολη, συγκεντρώσαμε δέκα από τις πιο διαχρονικές hip hop καταγγελίες ενάντια στη βία και αυθαιρεσία των οργάνων της τάξης.

N.W.A. – F*ck the Police (1988)

Το απόλυτο αντιαστυνομικό σλόγκαν. Ένα τραγούδι-σταθμός στη hip hop κουλτούρα που μέσα σε μόλις τρεις λέξεις σκιαγραφούσε τη νοοτροπία μιας απηυδυσμένης από την αστυνομική βαρβαρότητα νεολαίας μαύρων ανδρών, αναγκάζοντας το ίδιο το FBI να στείλει επιστολή διαμαρτυρίας στη δισκογραφική του συγκροτήματος. Η πικρή διαπίστωση πως τρεις δεκαετίες μετά την ηχογράφησή του δεν άλλαξε τίποτα απολύτως, καθιστά το τραγούδι άκρως διαχρονικό.

“F*ck the police comin’ straight from the underground
A young n*gga got it bad ‘cause I’m bad”.

LL Cool J – Illegal Search (1990)

Πριν ακόμα καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως ένας διάσημος σταρ του Hollywood, ο LL Cool J υπήρξε ένας από τους πρώτους στυλοβάτες του Hip Hop. Το συγκεκριμένο κομμάτι από τον τέταρτο και ίσως πιο σημαντικό του δίσκο «Mama Said Knock You Out», αποτελεί μια χαρακτηριστική περιγραφή του εξονυχιστικού ελέγχου που μπορεί να υπομείνει ένας μαύρος στις ΗΠΑ από κακεντρεχείς και προσβλητικούς αστυνομικούς.

“What the hell are you lookin for?
 Can’t a young man make money anymore?”.

Main Source – Just a Friendly Game of Baseball (1991)

Ένα βαθιά αλληγορικό κομμάτι που χρησιμοποιεί το εθνικό χόμπι των Αμερικανών ως μια ειρωνική μεταφορά για ένα άλλο «εθνικό σπορ» των ΗΠΑ: αυτό του βασανισμού των μαύρων από την αστυνομία.

“And legally they can’t take a fall
Yo check it out it’s just a friendly game of baseball”.

2Pac – Holler If Ya Hear Me (1993)

Ένα τραγούδι-σύμβολο αντίστασης με αρκετή δόση από Public Enemy που, εκτός από τις αστυνομικές αρχές, έβαζε στο στόχαστρο και τον τότε αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Dan Quayle, ο οποίος είχε κατηγορήσει εμμέσως τον ράπερ ως ηθικό αυτουργό της δολοφονίας ενός αστυνομικού του Τέξας το 1992. Δύο δεκαετίες αργότερα, το «Holler If Ya Hear Me» έγινε τίτλος του ομώνυμου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ με πρωταγωνιστή τον ράπερ και ποιητή, Saul Williams, και συμπαραγωγό τη μητέρα του Tupac, Afeni Shakur.

“And now I’m like a major threat
‘Cause I remind you of the things you were made to forget”.

KRS-One – Sound of Da Police (1993)

Το all-time classic κομμάτι από τον κύριο εκπρόσωπο του boom bap που η χαρακτηριστική του επωδός χρησιμοποιήθηκε ως sample σε πλήθος τραγουδιών. Με την επιβλητική του φωνή, ο αμερικανός με τις τζαμαϊκανές ρίζες MC κάνει αναφορά στην αστυνομική βαρβαρότητα που έχει στόχο κυρίως τους μαύρους, παραλληλίζοντας με έναν πολύ έξυπνο λυρικό βομβαρδισμό έναν αστυνομικό με έναν επιτηρητή σκλάβων.

“Yeah, officer from overseer
You need a little clarity? Check the similarity!”.

Geto Boys – Crooked Officer (1993)

Η ωμή απάντηση των Geto Boys στην αστυνομική βία που την πήγε ένα βήμα παραπέρα από εκείνη των N.W.A, αφού το συγκρότημα δηλώνει ξεκάθαρα ποια θα ήθελε να είναι η ιδανικότερη αντίδραση των μαύρων απέναντι στις φυλετικές διακρίσεις και την κατάχρηση εξουσίας των αστυνομικών.

“I’m sick of you hoes trying to run mine
I’m coming with a gun line running after one time”.

Big L feat. Fat Joe – The Enemy (2000)

Ένας από τους πιο υποτιμημένους ράπερ στην ιστορία του Hip Hop, ο Big L, απαγγέλλει μαζί με τον Fat Joe μια θρυλική ραπ καταγγελία εναντίον του αστυνομικού τμήματος της Νέας Υόρκης που ηχογραφήθηκε σχεδόν ένα χρόνο πριν από τον τραγικό του θάνατο του το 1999, όταν και πυροβολήθηκε εννιά φορές από διερχόμενο όχημα στη γειτονιά του στο Χάρλεμ.

“Listen Columbo, you’re mad because your money come slow
And what you make in a year, I make in one show”.

dead prez – Cop Shot (2001)

Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του «Police State» στο οποίο επέκριναν το αστυνομοκρατούμενο κράτος των ΗΠΑ, οι dead prez θα ηχογραφήσουν μια ακόμα κραυγή αγανάκτησης, αυτή τη φορά με αναφορές σε θύματα της ανεξέλεγκτης αστυνομικής βαρβαρότητας όπως ο Abner Louima και ο Amadoo Diallo. Ένα ριμέικ του θρυλικού «Black Cop» του KRS-One που από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα σε μεταφέρει στον τόπο του εγκλήματος υπό τους ήχους των συνολικά 41 πυροβολισμών.

“The only good cop is a dead cop
Police brutality must come to a stop”.

Jay-Z – 99 Problems (2004)

Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ράπερ από το Μπρούκλιν, χάρη στο επικό hardcore beat του Rick Rubin και την περίφημη ατάκα “I got 99 problems/but a b*tch ain’t oneαπό το ομώνυμο κομμάτι του Ice-T. Η επιτομή της κατάχρησης εξουσίας της αστυνομίας μέσα σε 4 λεπτά.

“The year is ’94, in my trunk is raw
In my rearview mirror is the motherf*ckin’ law”.

Killer Mike Dont Die (2012)

Ακόμα και ως γιος αστυνομικού, ο Killer Mike δεν αποφεύγει να εκφραστεί ανοικτά για την αστυνομική καταπίεση. Φανερά εμπνευσμένος από τους N.W.A. και τους Public Enemy, ο ακτιβιστής ράπερ των Run the Jewels μιλά χωρίς υπεκφυγές για την κυβέρνηση των ΗΠΑ που μισεί τη ραπ, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην «πνευματική μητέρα» του Tupac που ζει εξόριστη στην Κούβα, Assata Shakur, καθώς και στο κολαστήριο του Γκουαντάναμο.

“Nothing changes if they catch me today
F*ck the police is still all I gotta say”.


Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

omg omg
0
omg
love love
0
love
lol lol
0
lol
fail fail
0
fail
Shotgun