Η Natasha V επιστρέφει στη σκηνή για να γιορτάσει, μαζί με τον Τάκι Τσαν και τον Dj ALX, τα 25 χρόνια από την κυκλοφορία του εμβληματικού album “ΡΙΜΑ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑ”, στο οποίο συμμετείχε με το χαρακτηριστικό και πλέον θρυλικό «Ω! Θαύμα».
Μπορεί το «Ω! Θαύμα» να κυκλοφόρησε στα τέλη των 90s, όμως η επίδρασή του ήταν τόσο έντονη που, αν και προκάλεσε αμηχανία στους πρώτους ακροατές, σύντομα έγινε αγαπητό στα κλαμπ και έμεινε μέχρι σήμερα ένα από τα πιο χαρακτηριστικά τραγούδια της ελληνικής ραπ σκηνής. Στις αρχές του 2000, με το θράσος και τη φρεσκάδα του, το «Ω! Θαύμα» έφερε τη ραπ μουσική στο προσκήνιο, κάνοντας ακόμα και τους πιο σκεπτικιστές να αναγνωρίσουν την αξία του και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας στον συγκεκριμένο ήχο.
Η Natasha V είναι ένας πολυσχιδής και δραστήριος άνθρωπος. Εκτός από τη μουσική, όπου έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες κάνοντας τα φωνητικά σε δισκογραφικές δουλειές και live, διοχετεύει την δημιουργικότητά της και σε άλλες μορφές τέχνης.
Πρόκειται για μια από τις πιο αναγνωρίσιμες και αγαπητές προσωπικότητες στο χώρο της ομορφιάς, πρωτεργάτρια στο ελληνικό beauty blogging και ιδιαιτέρως δημιουργική make up artist.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί, η Νατάσα μοιράζεται τις αναμνήσεις της από την εποχή του «Ω! Θαύμα», σκέψεις για την επικείμενη συμμετοχή της στην επετειακή συναυλία “25 ΧΡΟΝΙΑ ΡΙΜΑ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑ”, και το μέλλον. Ας γνωρίσουμε καλύτερα αυτήν την πολυδιάστατη προσωπικότητα, που συνεχώς εξελίσσεται και επανεφευρίσκει τον εαυτό της, είτε στη μουσική είτε σε άλλες μορφές τέχνης.

Ας ξεκινήσουμε κάνοντας μια μικρή αναδρομή. Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τον Τάκι Τσαν στο κομμάτι «Ω! Θαύμα»; Ποιες ήταν οι πρώτες εντυπώσεις σου όταν άκουσες το κομμάτι;
Στο λύκειο την χρονιά αποφοίτησης ήμασταν μια παρέα από άτομα που υπήρχε αμοιβαία συμπάθεια και ακούγαμε όλοι την ίδια μουσική, hip hop, old school funk και r’n’b. Με έναν συμμαθητή από αυτή τη παρέα τον Tem, κάποια στιγμή μετα την αποφοίτησή μας, βγήκαμε για καφέ και πιάσαμε συζήτηση περί ανέμων και υδάτων. Κάποια στιγμή ανέφερα πως ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά με το τραγούδι (συγκεκριμένα το r’n’b εκείνη την εποχή) και με ρώτησε αν ήθελα να γνωρίσω έναν φίλο ράπερ για πιθανή συνεργασία.
Την πρώτη φορά που γνώρισα τον Τάκη και τον Βαλάντη ήταν σε ένα στούντιο ηχογράφησης στο Παγκράτι και ηχογραφούσαν το “Ρίμα Για Χρήμα”. Εκεί έγινε και η πρόταση για συμμέτοχη μου στο «Ω! Θαύμα».
Αν και χαθήκαμε με τον Tem, τον ευχαριστώ που πίστεψε σε ‘μένα κάποτε και με έφερε σε επαφή με τον Τάκη και τον Dj ALX, αφού έμμεσα αποτελεί αιτία που δίνω αυτή τη συνέντευξη. Πάνω απ’ όλα όμως θέλω να ευχαριστήσω τα ίδια τα παιδιά για την φιλία και εμπιστοσύνη που έδειξαν στις ικανότητες μου από την πρώτη στιγμή μέχρι σήμερα.
Όσο για το κομμάτι, τι να πω… το αγάπησα με το πρώτο άκουσμα και ξετρελάθηκα με την παραγωγή. Δεν είχα ξανακάνει ηχογράφηση σε στούντιο οπότε αισθανόμουν μεγάλη ευθύνη να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό, όχι μόνο για μένα αλλά και για τα παιδιά. Ήμουν μόλις 18 χρόνων όταν το ηχογράφησα. Όταν ολοκληρώθηκε η ηχογράφηση του δίσκου και πήρα στα χέρια μου το Ρίμα για Χρήμα σε cd ως τελικό προϊόν, ήμουν σίγουρη ότι θα αγαπηθεί και θα μείνει αξέχαστο.
Πες μας μια στιγμή που σου έμεινε χαραγμένη μέχρι και σήμερα από την διαδικασία παραγωγής του «Ω! Θαύμα».
Ένα θα πω… όλα είναι μια “ομίχλη” και όποιος κατάλαβε – κατάλαβε!
Τι σου έχει λείψει περισσότερο από εκείνες τις μέρες;
Χωρίς δεύτερη σκέψη μου λείπει το αίσθημα προσμονής του να έρθει η μέρα της εβδομάδας που θα πάω σε ένα από τα (ελάχιστα τότε) στέκια που παίζουν hip hop και r’n’b και να ξέρω πως θα δω όλους τους φίλους μου εκεί, για να ακούσουμε την μουσική που γουστάρουμε.
Το αγαπημένο μου στέκι ήταν ένα μικρό μπαράκι στην λεωφόρο Αλεξάνδρας, όπου ο NIVO (Νίκος Βουρλιώτης) ήταν dj στις hip hop βραδιές. Έκανα πάρα πολλές φιλίες στο εν λόγω μαγαζί, μέσα σ᾽ αυτές και παιδιά που είχαν όνειρα να διαπρέψουν στην hip hop σκηνή… και τα κατάφεραν με το παραπάνω. Θέλω να ξέρουν ότι χαίρομαι για αυτούς και είμαι περήφανη για την επιτυχία τους. Στέλνω την αγάπη μου!

Πώς αισθάνεσαι που το «Ω! Θαύμα» παραμένει τόσο δημοφιλές ακόμα και μετά από 25 χρόνια;
Είναι συγκινητικό και τιμητικό, πάνω απ’ όλα επειδή αυτό δείχνει πως έχει αγαπηθεί σαν κομμάτι, τόσο από τους παλιούς όσο και από τη νέα γενιά. Όσες φορές έχει τύχει να βρίσκομαι έξω και το ακούω τυχαία να το παίζουν σε αυτοκίνητα, club κλπ. η να τραγουδάνε το ρεφρέν χαμογελάω και μου έρχονται αναμνήσεις από τα γυρίσματα. Ζήσαμε επικές στιγμές! Κανονικά έπρεπε να υπήρχε το Taki Tsan Show τότε η να γυριστεί σε ντοκιμαντέρ εκείνη η μέρα!
Ποιες ήταν οι αντιδράσεις του κοινού και των ανθρώπων γύρω σου όταν κυκλοφόρησε το τραγούδι και άκουσαν μια γυναικεία φωνή με τόσο δυναμικό στίχο;
Χωρίς υπερβολή οι γονείς και η γιαγιά μου εκστασιάστηκαν από την χαρά τους! Αισθάνθηκαν μεγάλη περηφάνεια για το ότι έκανα το όνειρο μου πραγματικότητα και το έλεγαν παντού. Όσο για τους στίχους του κομματιού δεν είχαν κανένα πρόβλημα γιατί είναι είναι ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι και αντιλαμβανόντουσαν ότι πρόκειται για μουσικό είδος όπου προκύπτει πιο δυναμικός στίχος.
Εκείνη την εποχή εν τω μεταξύ, δεν είχα αντιληφθεί ότι ήμουν πια αναγνωρίσιμη έως ένα βαθμό και έτσι όταν μια μέρα πήγα στο σουπερμάρκετ της γειτονιάς και μου φώναξαν από την άλλη άκρη του καταστήματος “Καν’ το θαύμα σου!” έπαθα ένα μικρό πολιτισμικό σοκ! Εννοείται είναι πάντα κολακευτικό και τεράστια επιβράβευση να αναγνωρίζεται η δουλειά σου, απλά πάντα ήμουν ντροπαλή και χαμηλών τόνων και δεν ήξερα πως να το διαχειριστώ.

Πιστεύεις ότι το «Ω! Θαύμα» και οι τολμηροί στίχοι του για εκείνη την εποχή, άνοιξαν δρόμο για την ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση για περισσότερους καλλιτέχνες στο μέλλον;
Ανέκαθεν σαν μουσικό είδος το hip hop έθιγε αμφιλεγόμενα θέματα μέσω των στίχων, αφού εξιστορούσε συχνά τον τρόπο ζωής της αφροαμερικανικής κοινότητας στα ghetto, τον ρατσισμό που βίωναν (κι εξακολουθούν να βιώνουν) τόσο κοινωνικά όσο και από την αστυνομία, σε κομμάτια όπως πχ: Grandmaster Flash στο κομμάτι “The Message” , KRS One “Sound of da police” , NWA “Straight outta Compton’ κλπ. αλλά και την χρήση κάνναβης. Ως εκ τουτoυ κανένα θέμα δεν ήταν taboo προς αναφορά. Ως αποτέλεσμα δεν μπορώ να ξέρω ποσό μεγάλη επιρροή μπορεί να είχε συγκεκριμένα το “Ω! Θαύμα” σαν μεμονωμένο κομμάτι για την ελληνική σκηνή του hip hop, αλλά σίγουρα το “Ρίμα για Χρήμα” σαν δίσκος γενικότερα ήταν κάτι πρωτοποριακό από πάρα πολλές απόψεις.
Πώς ξεκίνησε η σχέση σου με το τραγούδι και τη μουσική;
Οι γονείς μου πάντα άκουγαν πολλή μουσική στο σπίτι αλλά και στο αυτοκίνητο και εγώ ξεκίνησα να τραγουδάω από δυο ετών. Έχω άπειρα ηχητικά και οπτικά ντοκουμέντα όπου τραγουδάω είτε μόνη στο σπίτι είτε με οικογενειακά πρόσωπα σε γιορτές, συναντήσεις κλπ. Παράλληλα συμμετείχα σταθερά στην χορωδία στο σχολείο και σε όσες πιο πολλές παραστάσεις μπορούσα, για να εκτονώσω την ανάγκη μου να εκφραστώ καλλιτεχνικά.

Έχεις σκεφτεί ποτέ να κυκλοφορήσεις τη δική σου προσωπική δουλειά ή να ασχοληθείς με νέο μουσικό υλικό; Αν ναι, ποια θα ήταν η κατεύθυνση και το ύφος του;
Ναι, και έχω αργήσει κάτι δεκαετίες θα έλεγα. Δυστυχώς όμως η ζωή είναι απρόβλεπτη και συνέβησαν διαφορά στη πορεία της ζωής, τα οποία κατέστησαν αδύνατο να επιδιώξω solo καριέρα όπως ήταν αρχικά ο στόχος μου. Το 2007 προέκυψε ένα θέμα υγείας, το οποίο ολοένα και χειροτέρευε. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν απλά κούραση από τα live και τα ξενύχτια, αφού δούλευα από τέλη του 2005 ως το 2008 ως τραγουδίστρια σε ένα συγκρότημα που κάναμε διασκευές και τρέχαμε συνέχεια αλλά και συνεργαστήκαμε με μεγάλα ονόματα σαν supporting act. Μέχρι να βρεθεί μια διάγνωση και η κατάλληλη αγωγή βασανίστηκα παρά πολύ και έφτασα να είμαι στο κρεβάτι για 2 χρόνια. Αν και είναι χρόνιο το πρόβλημα και θα ζω για πάντα με αυτό, είναι αντιμετωπίσιμο μέχρι ενός σημείου, οπότε όσο μου το επιτρέπει η υγεία μου κινητοποιούμαι πάλι σιγά – σιγά.
Όσον άφορα το θέμα υλικού, έχω πάνω από 100 κομμάτια δίκης μου παραγωγής και σύνθεσης με ολοκληρωμένο στίχο ως επί το πλείστον στα αγγλικά αλλά και στα ελληνικά. Έχω γράψει για διάφορους καλλιτέχνες ανά τα έτη, οπότε δεν αισθάνομαι ότι “λείπω” από το χώρο, άπλα δεν πρωταγωνιστώ η ίδια ας το πούμε. Γενικά, δεν καταπιέζομαι από genres, ακούω τα πάντα και έτσι νιώθω ελεύθερη σε επίπεδο δημιουργίας όσο και συνεργασίας.
Για σημείο αναφοράς, θα πω πως με εκφράζει απόλυτα σαν καλλιτέχνης ο Mike Patton στο επίπεδο πολυπραγμοσύνης (γνωστός από το συγκρότημα Faith No More για τους παλιούς).
Ως μια από τις πρώτες γυναίκες που ασχολήθηκαν με το beauty blogging στην Ελλάδα, πώς βλέπεις την εξέλιξη των προτύπων ομορφιάς τα τελευταία χρόνια;
Οι γυναίκες ανέκαθεν δεχόντουσαν πίεση να δείχνουν όμορφες, να έχουν συγκεκριμένο σωματότυπο και να ανταποκρίνονται αισθητικά στο όποιο πρότυπο ομορφιάς επικρατεί στην pop κουλτούρα την εκάστοτε εποχή. Τα τελευταία 10 χρόνια όμως θεωρώ πως ζούμε μια ακραία φάση, όπου η ομορφιά έχει φτάσει να αγγίζει τα όρια του grotesque και το τέλειο σώμα έχει αποκτήσει “φετιχιστικές” διαστάσεις.
Μάλλον όλα ξεκίνησαν με την επιρροή των Kardashians και τις (ξεκάθαρα) αφύσικες αναλογίες της Kim K. Πλέον όμως την έχουν μιμηθεί σε τέτοιο βαθμό που πολλές γυναίκες έχουν πάψει να ξεχωρίζουν εξωτερικά για αυτό που τις έκανε όλες όμορφες εξαρχής…την φυσικότητα και μοναδικότητα τους. Για το μέλλον εύχομαι άπλα ο καθένας να επιδιώκει να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του… όχι κάποιου άλλου ανθρώπου.
Εννοείται πως κατανοώ και σέβομαι την ανάγκη του να παρέμβει κανείς αισθητικά στην εμφάνιση του εφόσον είναι κάτι που επηρεάζει τόσο έντονα την ψυχολογία του και κατ’ επέκταση την ικανότητα να λειτουργεί φυσιολογικά στην καθημερινότητα του. Αυτό που με βρίσκει αντίθετη είναι το να “αλλοιώνει” κανείς την όψη του μόνο και μόνο να ανταποκρίνεται στα όποια στάνταρ ομορφιάς επικρατούν για κοινωνική αποδοχή και όχι από προσωπική ανάγκη. Πολλές φορές δεν χρειάζεται δουλεία το “έξω” μας αλλά το μέσα και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν συζητιέται αρκετά.

Πώς είναι να συνεργάζεσαι ξανά με τον Τάκι Τσαν και τον DJ Alx σε μια τόσο ξεχωριστή στιγμή; Τι μπορούμε να περιμένουμε από την εμφάνισή σου στην επετειακή συναυλία “25 Χρόνια Ρίμα Για Χρήμα”;
Με τα παιδιά είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα, παρόλο που είχαμε χρόνια να βρεθούμε. Δεν έχει αλλάξει κάτι μεταξύ μας ούτε σε επίπεδο άνεσης ούτε συνεννόησης. Τολμώ να πω είμαστε όλοι σοφότεροι και πιο επαγγελματίες από ποτέ λόγω της πολυετής εμπειρίας μας πια στον χώρο.
Όσο για το live, νιώθω μεγάλη ευθύνη προς το κοινό ώστε να μην απογοητεύσω αλλά και άγχος καθώς το μοναδικό σημείο αναφοράς που έχει όσον αφορά την φωνή αλλά και την όψη μου είναι το video clip του “Ω! Θαύμα” πριν από 25 χρόνια.
Το μόνο σίγουρο είναι πως το live θα μείνει σε όλους μια αξέχαστη εμπειρία, αφού θα συμμετέχουν πολλοί αγαπημένοι φίλοι και συνεργάτες του Τάκη και πάνω απ’ όλα ο γιος του, ο Niko Tsan.
Σίγουρα, θα είναι ιδιαίτερα συγκινητική εμπειρία και για τους δύο αλλά και όλους τους παρευρισκόμενους.
Λίγο πριν οι δύο βετεράνοι της ελληνικής ραπ σκηνής, Τακι Τσάν και DJ Alx, ανέβουν στη σκηνή για την επετειακή συναυλία “25 ΧΡΟΝΙΑ ΡΙΜΑ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑ” κυκλοφορούν το ολοκαίνουργιο “Δεν Είναι Κακό – The Remix” συνοδευόμενο απο video clip σε σκηνοθεσία του Σπύρου Στεριώτη.