Συνέντευξη του Wax Tailor στο rapnroll.gr

Scroll down for the English Version

Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής του περιοδείας ο Wax Tailor θα επισκεφθεί την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 16/6 στο Block33 και το Σάββατο 17/6 στην Αθήνα στο Arch Club – Live Stage! Το rapnroll.gr δεν έχασε την ευκαιρία να μιλήσει μαζί του για μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.

Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη, ο οποίος έχει διαμορφώσει και καθορίσει την electro hip hop σκηνή με την εικοσαετή καριέρα του. Πολυάριθμα βραβεία, περισσότερες από 800 συναυλίες σε 60 χώρες, 6 στούντιο άλμπουμ, ένας θερμός πρεσβευτής του πικάπ, εμφανίσεις με ορχήστρες συνθέτουν τη μοναδική καλλιτεχνική φιγούρα του Wax Tailor.

Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σoυ με τη μουσική; Ξεκινώντας, οραματιζόσασταν μια τέτοια εξέλιξη;

Όλα ξεκίνησαν με την κουλτούρα του χιπ χοπ στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ένα πραγματικό σοκ, και ήθελα να γίνω μέρος όλου αυτού, με τον καιρό εξελισσόταν όλο αυτό αλλά δεν περίμενα να είμαι εδώ 30 χρόνια αργότερα.

Τι είναι αυτό που ορίζει τον Wax Tailor ως καλλιτέχνη και πώς συνδέεται η περσόνα με τον άνθρωπο; Επίσης, πώς προέκυψε το όνομα Wax Tailor;

Το Wax Tailor είναι το όνομα που συνοψίζει τη διαδικασία εργασίας μου. Κατασκευάζω τα δικά μου όργανα με δείγματα που εξάγονται από το κερί και μου αρέσει η ιδέα του tailor made. Στη συνέχεια δεν ξέρω τι με ορίζει ως καλλιτέχνη, για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι μεγάλος οπαδός της λέξης γιατί στις μέρες μας φαίνεται ότι όλοι είναι “καλλιτέχνες” και δεν θέλω να φανώ αλαζόνας αλλά αυτό που μου αρέσει είναι η ιδέα του να είσαι τεχνίτης. Δημιούργησα το label μου πριν από 25 χρόνια, είναι 100% ανεξάρτητο και αυτό είναι που με καθορίζει.

Ποια εποχή της μουσικής ξεχωρίζεις; Ποιους καλλιτέχνες συναντάμε στην playlist που ακούς;

Η πρώτη μου χρυσή περιοχή είναι ξεκάθαρα η hip hop περίοδος 87-94 με τόνους κλασσικών από Public Enemy μέχρι De La Soul, EPMD, Pete Rock & Cl Smooth, NWA κτλ. Μετά έχω μια δεύτερη αγαπημένη περίοδο που δεν την έζησα, είναι το 67-71, τα περιλαμβάνει ΟΛΑ από soul μέχρι psych rock, οπότε σε αυτή μπορείς να βρεις Sly Stone, The Beatles, Curtis Mayfield, The Pink Floyd, Gainsbourg και πολλούς άλλους, είναι τόσο δημιουργική περίοδος.

Όσον αφορά τη δημιουργική διαδικασία, η έμπνευση και οι ιδέες γίνονται ήχος ή διάφορα ηχητικά ερεθίσματα και εικόνες δημιουργούν ιδέες;

Στη διαδικασία μου τις περισσότερες φορές ο ήχος έρχεται πρώτος, δημιουργώ ένα όργανο με κάποια παλιά δείγματα βινυλίου και ο ίδιος ο ήχος μου δίνει μια κατεύθυνση. Πραγματικά καθοδηγούμαι από τον ήχο.

Πώς γεννήθηκε το “Fishing for Accidents”;

Προήλθε από ένα απόσπασμα του Orson Welles που μιλούσε για το σκηνοθετικό του έργο. Εξήγησε ότι τα ατυχήματα και η σύλληψη αυτών των ατυχημάτων ήταν μέρος της δουλειάς του σκηνοθέτη και για μένα ήταν πεντακάθαρο ότι έχω το ίδιο όραμα για τη δουλειά μου στο στούντιο. Έχω πάντα μια πολύ ισχυρή κατεύθυνση και όραμα αλλά κρατάω ανοιχτή την πόρτα σε επιπλέον στοιχεία που δεν ήταν στο σενάριο και μπορούν να το κάνουν καλύτερο.

Σε ποιο βαθμό άλλες τέχνες επηρεάζουν τη μουσική σου; Εμπνέεσαι από τις εικαστικές τέχνες ή τον κινηματογράφο για παράδειγμα;

Σίγουρα εμπνέομαι από τον κινηματογράφο, ίσως και περισσότερο από την ίδια τη μουσική μερικές φορές, τουλάχιστον για τις ζωντανές εμφανίσεις εμπνέομαι σαφώς περισσότερο από τους σκηνοθέτες παρά από τους μουσικούς.

Τι εξοπλισμό επιλέγετε για τη δημιουργική διαδικασία και τις ζωντανές εμφανίσεις;

Δεν χρησιμοποιώ το ίδιο set up στο στούντιο & στη σκηνή, είμαι κάπως “Jurassic” σε κάποια σημεία και η ροή εργασίας μου είναι απαίσια, αλλά μου αρέσει να δουλεύω με αυτόν τον τρόπο με ένα συνδυασμό παλαιών πραγμάτων όπως το ASR10 Ensoniq μου και μερικά νέα εργαλεία. Για τη ζωντανή εμφάνιση χρησιμοποιώ Ableton & Serato.

Αν έπρεπε να διαλέξεις κάποιες στιγμές ορόσημα στην καριέρα σου, ποιες θα ήταν αυτές;

Σίγουρα η Phonovisions Symphonic Orchestra. Το να παίζω με 50 μουσικούς στη σκηνή ήταν επικό.

Μετά από τόσα ταξίδια, ποιο μέρος ξεχωρίζει ως προορισμός και σε ποιο μέρος θέλετε να παίζετε ξανά και ξανά;

Στην πραγματικότητα θα μπορούσα να σας δώσω μια διαφορετική απάντηση σε περίπου μια ώρα, αλλά το 1ο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι η Νέα Ζηλανδία, επειδή αγαπώ πραγματικά τα εντυπωσιακά τοπία που ανατινάζουν το μυαλό.

Τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Δεν είμαι σίγουρος ακόμα καθώς είναι πολύπλοκο αλλά θα ήθελα να δουλέψω πάνω σε ένα ειδικό project για τα 20 χρόνια Wax Tailor, μείνετε συντονισμένοι!

Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να πεις στους Έλληνες θαυμαστές σου για τις επερχόμενες συναυλίες σου στην Ελλάδα Θεσσαλονίκη 16/6 και Αθήνα 17/6;

Υπάρχει ένας ιδιαίτερος δεσμός για μένα με την Ελλάδα, είναι πάντα ξεχωριστό για μένα να επιστρέφω. Ποτέ δεν έχω κάνει κάποια ειδική δουλειά όπως κάνουν οι δισκογραφικές εταιρίες, είναι όλα οργανικά. Eίναι πραγματικά ωραία, υπάρχει ένα κοινό πραγματικά αφοσιωμένο σε αυτό το είδος μουσικής, οπότε ανυπομονώ!

Eng Version

As part of his European tour Wax Taylor will visit Greece and specifically Thessaloniki on Friday 16/6 at Block33 and Saturday 17/6 in Athens at Arch Club – Live Stage.

He is an artist, who has shaped and defined the electro hip hop scene with his twenty-year career. Numerous awards, more than 800 concerts in 60 countries, 6 studio albums, a warm ambassador of the turntable, performances with orchestras make up Wax Tailor’s unique artistic figure.

How did your involvement with music begin? Starting out did you envision such a progression?

it all started with hip hop culture in the mid 80’s a real shock & I wanted to be part of it grew with time but I was not expecting to be here 30 years later

What is it that defines Wax Tailor as an artist and how does the persona connect with the persona? Also, how did the name Wax Tailor come about?

Wax Tailor is the name that sums up my working process. I build my own instruments with samples extracted from the wax & I like the idea of tailor made.Then I don’t know what defines me as an artist, to be honest I’m not a huge fan of the word because nowadays it looks like everybody is an “artist” & I don’t want to be arrogant but what I like is the idea of being a craftsman. I created my label 25 years ago it’s 100% independent & that’s what defines me.

What era of music do you single out? What artists do you come across in the playlist you listen to?

My first golden area is clearly the 87-94 hip hop period with tons of classics from Public Enemy to De La Soul, EPMD, Pete Rock & Cl Smooth, NWA etc. Then I have a 2nd preferred period that I didn’t live but it’s 67-71 for EVERYTHING from soul to psych rock, so in this one you can find Sly Stone, The Beatles, Curtis Mayfield, The Pink Floyd, Gainsbourg & plenty of others it’s such a creative period

In terms of the creative process, do inspiration and ideas become sound or do various sound stimuli and images generate ideas?

In my process most of the time the sound comes first, I create an instrument with some old vinyl samples & the sound itself gives me a direction. I’m really driven by the sound.

How was “Fishing for Accidents” born? 

It came from an Orson Welles quote talking about his director work. He explained that the accidents & catching those accidents were part of his director job & for me it was crystal clear that I have the same vision about my studio work. I always have a very strong direction & vision but I keep an open door to extra elements that were not on the scenario & can make it better

To what extent do other arts influence your music? Are you inspired by visual arts or cinema for example?

Definitely inspired by the cinema, maybe even more than the music itself sometimes, at least for live shows I’m clearly more inspired by directors than musicians.

What equipment do you choose for the creative process and live performances?

I don’t use the same set up in the studio & on stage, I’m kind of a Jurassic on some points & my workflow is awful but I like to work this way with a combination of old stuff like my ASR10 Ensoniq & some new tools. For the live show I use Ableton & Serato

If you had to choose some milestone moments in your career, what would they be?

Definitely Phonovisions Symphonic Orchestra. Playing with 50 musicians on stage was epic

After so much traveling, which place stands out as a destination and which place do you want to play again and again?

Actually I could give you a different answer in about an hour but the 1st thing that comes to my mind is New Zealand because I really love the mind blowing spectacular landscapes.

What do we expect from you in the future?

Not sure yet as its complicated but I’d like to work on a special project for my 20 years of Wax Tailor, stay tuned 😉

Is there anything you would like to say to your Greek fans about your upcoming shows in Greece Thessaloniki 16/6 and Athens 17/6 ?

There’s a special link for me with Greece, it’s always special for me to come back. I’ve never done any special work like record companies do; it’s all organic;) so it’s really cool & there’s an audience really dedicated to this kind of music so I look forward