O Rasheed Chappell είναι αυτό που χρειάζεται το Hip Hop σήμερα: σοβαροί στίχοι, οχυρωμένη υπόγεια νοοτροπία και φρέσκα beats. Μεγάλωσε στα projects του Passaic, μία ανάσα από το κέντρο της Νέας Υόρκης και εκεί απέκτησε εμπειρίες που μόνο ένα παιδί των ghetto μπορεί να αποκτήσει. Μεταξύ άλλων, και οι δύο γονείς του είχαν ανέκαθεν μπλεξίματα με το νόμο. Ο ίδιος βρήκε τη διέξοδό του στη μουσική και το 2011 κυκλοφόρησε τον πρώτο του δίσκο “Future Before Nostalgia”, ολόκληρο σε παραγωγή του θρυλικού Kenny Dope. Ο Kenny Dope ανέλαβε εξ ολοκλήρου και την παραγωγή του δεύτερου album του Rasheed. Το τρίτο album έμελλε να είναι ολόκληρο σε παραγωγή ενός από τους νέους κορυφαίους underground παραγωγούς, του 38 Spesh ενώ το τέταρτο και πιο πρόσφατο σε παραγωγή του Buckwild. Έχει μοιραστεί τη σκηνή με ονόματα όπως οι Fat Joe, Marley Marl, Evil D, Biz Markie, Rakim ενώ έχει συνεργαστεί με MCs και παραγωγούς εξίσου μεγάλου βεληνεκούς όπως οι Apollo Brown, Planet Asia, Dj Low Cut, Smiley The Ghetto Child, Nutso, Dj Scratch, OC, Lil Fame. Ο Rasheed Chappell έχει ως τώρα διατηρήσει αλώβητο το όραμά του και είναι σίγουρα ένας από τους MCs που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς την μέχρι τώρα και την μελλοντική πορεία του. Είχαμε την τιμή να μοιραστεί κάποιες σκέψεις του μαζί μας.

Πώς ήταν το να δουλεύεις με τον Buckwild;

Το να δουλεύω με τον Buck ήταν πολύ εύκολο, είχαμε και οι δύο αρκετά ξεκάθαρες κατευθύνσεις σχετικά με το πώς θέλαμε το project να ακούγεται. Μόλις παρείχε το ηχητικό τοπίο, το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να ζωγραφίσω. Όλα τα προηγούμενα επιτεύγματά του δεν μπήκαν στο παιχνίδι γιατί είμαστε άνετοι σε προσωπικό επίπεδο, οπότε όλα τα σχετικά με τη βιομηχανία και τους εγωισμούς δεν εμφανίστηκαν, απλώς θέλαμε γαμάτα κομμάτια.

Πες μας για τα επερχόμενα projects σου.

Είμαι ενθουσιασμένος που δίνω στους υποστηρικτές μου πολλά περισσότερα φέτος από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια. Έχω ένα ακόμη project με τον 38 Spesh που αποτελεί συνέχεια του Ways & Means το οποίο κυκλοφορήσαμε τον προηγούμενο Μάιο. Έχω επίσης κάποια πραγματικά γαμάτα projects με τον The Arcitype και τον Recknonize Real. Δουλεύω επίσης με τον XP The Marxman σε κάτι το οποίο ακούγεται πραγματικά ιδιαίτερο. Επίσης έχω ένα τραγούδι στο επερχόμενο project του Peter Rosenberg.

Συνήθως είσαι συχνά σε τουρ;

Ναι, ειδικά στην Ευρώπη. Αυτή η πανδημία το έχει επιβραδύνει σίγουρα κατά πολύ, αλλά μου άφησε πολύ περισσότερο χρόνο να μπω στο στούντιο. Ήταν μια δύσκολη περίοδος αλλά επίσης και πολύ δημιουργική.

Αν μπορούσες να επιλέξεις μόνο έναν ζωντανό θρύλο του Hip Hop για να συνεργαστείς, ποιος θα ήταν;

Υπερβολικά πολλοί θρύλοι τους οποίους σέβομαι ώστε να μπορέσω να επιλέξω μόνο έναν. Υπάρχουν πολλοί και για διάφορους λόγους. Nas, Black Thought, Common, Lauryn Hill, Ghostface, βασικά όλοι οι Wu· παραείναι πολλοί. Είχα την τύχη να συνεργαστώ με τον O.C., τον Biz Markie, να ηχογραφήσω με τους Kenny Dope, Buckwild, Lord Finesse και μελλοντικούς θρύλους όπως ο Apollo Brown και ο 38 Spesh.

Ποια είναι τα όνειρά σου και οι στόχοι σου σαν καλλιτέχνης;

Το να είμαι αξιόλογος. Το να αισθάνονται οι άνθρωποι για μένα κατά τον ίδιο τρόπο με τον οποίο αισθάνομαι εγώ για τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες και αυτούς που με έχουν εμπνεύσει. Θέλω η κληρονομιά μου να είναι το ότι πάντα παρείχα κορυφαία ποιότητα.

Ποια είναι τα ενδιαφέροντά σου πέρα από τη μουσική;

Το να ταξιδεύω, να μαθαίνω, ακόμα και το να μαθαίνω τα παρασκήνια τα οποία οδηγούν στη δημιουργία κάποιων από τα αγαπημένα μου τραγούδια, τα βιβλία, τα sneakers ή οτιδήποτε βρίσκω ενδιαφέρον. Τίποτα δε με ενθουσιάζει περισσότερο από τη μουσική πάντως, είναι ο αέρας μου.

Πώς είναι το να μεγαλώνεις στα projects από την οπτική ενός μικρού παιδιού;

Είναι πολλά τα οποία είδα τα οποία τα παιδιά δεν πρέπει να βλέπουν ή να εκτίθενται σε αυτά, όχι μόνο έξω αλλά επίσης μέσα στο σπίτι μου. Έχοντας πει αυτό, υπήρχε μια αίσθηση κοινότητας όπου οι άνθρωποι φροντίζουν ο ένας για τον άλλο επειδή βασικά βρισκόμασταν όλοι στην ίδια κατάσταση. Οι γιαγιά μου και ο παππούς μου έζησαν εκεί σχεδόν 40 χρόνια και ακόμη έχω οικογένεια εξ αίματος και καταστάσεις σε αυτά τα κτήρια οπότε είναι για πάντα κομμάτι μου. Κάποιες από τις πιο στενές προσωπικές μου σχέσεις δημιουργήθηκαν εκεί, έμαθα πολλά.

Για το πρώτο σου album το 2011 επέλεξες να παραμείνεις ανεξάρτητος παρότι σου είχε προσφερθεί συμβόλαιο με δισκογραφική. 10 χρόνια μετά, προτιμάς ακόμη να είσαι ανεξάρτητος από το να είσαι με κάποιο label;

Κάποιες στιγμές σκέφτομαι πώς θα ήταν να είμαι μόνο ο καλλιτέχνης και όχι να είμαι υπεύθυνος για κάθε κομμάτι του project, αλλά μετά σκέφτομαι όλους τους ανθρώπους που δε θα είχα γνωρίσει. Τους γραφίστες, ηχολήπτες, session players, φωτογράφους, ανθρώπους του PR κλπ. Τώρα που η σκηνή δημιουργεί πραγματικά ευκαιρίες για να δημιουργήσουμε έσοδα από κάτι περισσότερο από τη μουσική και γι’ αυτό είμαι ενθουσιασμένος που μπορώ να το εκμεταλλευτώ. Το LP μου με τον Buckwild “Sinners & Saints” ήταν με την Get On Down και μου άρεσε πραγματικά πώς χειρίστηκαν το παρασκηνιακό κομμάτι, το οποίο μου επέτρεψε περισσότερο χρόνο για να επικεντρωθώ μόνο στη μουσική. Οπότε στο μέλλον ίσως κινηθώ περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε μία πρόσφατη συνέντευξη περιέγραψες ένα περιστατικό όπου στην 1η Δημοτικού διάβαζες το λόγο “I have a dream” του Martin Luther King Jr. Είπες πως όταν είδες τη δασκάλα σου σχεδόν να κλαίει, συνειδητοποίησες εκείνη τη στιγμή πόσο σημαντικές είναι οι λέξεις. Συνειδητοποιούν οι καλλιτέχνες πόσο σημαντικές είναι οι λέξεις; Ή οι άνθρωποι στην καθημερινή ζωή τους;

Δεν μπορώ να μιλήσω για οποιονδήποτε άλλο καλλιτέχνη ή άνθρωπο, αλλά ξέρω πως εγώ το συνειδητοποιώ. Πιστεύω πως οι λέξεις κατέχουν δύναμη και γνωρίζω πολύ καλά τη δύναμη που κατέχω σαν καλλιτέχνης, είναι κάτι που δεν το παίρνω ελαφρά.

Σχετικά με το κομμάτι “Mass Media” από το album σου με τον Buckwild. Πώς μπορούν οι άνθρωποι να προστατεύσουν τον εαυτό τους από την προπαγάνδα και να φτάσουν στην αλήθεια, όταν σχεδόν όλα τα μέσα ενημέρωσης ελέγχονται από τα μεγάλα συμφέροντα;

Πρέπει να αναζητήσουμε εναλλακτικές πηγές πληροφοριών. Μου αρέσει να διαβάζω, με τα βιβλία παίρνεις υποσημειώσεις και έτσι μπορείς να εντοπίσεις τις πηγές από όπου έρχεται η πληροφορία και να κάνεις τη δική σου έρευνα. Αν όλοι λένε το ίδιο ψέμα τότε γίνεται η αλήθεια. Παίρνω πολύ λίγα τοις μετρητοίς και έτσι είμαι πάντα σε αναζήτηση του “γιατί”. Ο θείος μου μού είπε βρες ένα βιβλίο που υποστηρίζει τη θεωρία σου, ένα που αμφισβητεί τη θεωρία σου και ένα που είναι ουδέτερο και από εκεί ξεκινάς να σχηματίζεις τις δικές σου ιδέες και σκέψεις.

Original English Version

How was working with Buckwild?

Working with Buck was very easy, we both had pretty clear directions as to what we wanted the project to sound like. Once he provided the soundscape, all I had to do was paint. All of his accomplishments previously don’t come into play because we’re cool on a personal level so all the industry and ego shit never made its way into the room, we just wanted dope records.

Tell us about your upcoming projects.

I’m excited to give my supporters a lot more this year than I have in previous years. I have another project with 38 Spesh that’s a follow up to Ways & Means which we dropped last May. I also have some really dope projects with The Arcitype & Reckonize Real. XP The Marxman are also working on something that is sounding pretty special. I also have a song on the upcoming Peter Rosenberg project.

Do you usually tour a lot?

I have, especially in Europe. This pandemic has definitely slowed that to a halt but has allowed me much more time to lock in at the studio. It’s been a trying time but also a very creative one as well.

If you could pick only one living Hip Hop legend to collaborate with, who would it be?

Way too many legends I respect to choose just one. There’s a few and for various reasons. Nas, Black Thought, Common, Lauryn Hill, Ghostface, actually all of Wu, it’s way too many. Been blessed to rock with O.C., Biz Markie, record with Kenny Dope, Buckwild, Lord Finesse and future legends like Apollo Brown and 38 Spesh.

What are your dreams and goals as an artist?

To be great. To have people feel about me the same way I feel about my favorite artists and those that have inspired me. I want my legacy to be that I always provided top tier quality.

What are your interests beside music?

Travelling, learning, even learning about the behind the scenes moments that lead to creation of some of my favorite songs, books, sneakers or anything I find interesting. Nothing excites me more than music though, it’s my air.

How is it growing up in the projects from a young child’s point of view?

There was a lot that I witnessed that kids shouldn’t see or be exposed to, not only outside but inside my home as well. That being said there was a sense of community where people looked out for each other because we were essentially all in the same situation. My grandparents lived there almost 40 years and I still have family through blood and circumstances in those buildings so it’s forever a part of me. Some of my closest personal relationships were formed there, learned a lot.

For your first album in 2011 you chose to go independent even though you were offered a record deal. 10 years later do you still prefer to be independent than be with a label?

At times I think what it would be like to just be an artist and not be responsible for every piece of the project but then I think of all the people I would not have met. The graphic artists, engineers, session players, photographers, PR people, etc. Now that the scene is really creating opportunities for us to monetize from more than just music and for that I’m excited to capitalize. My ‘Sinners & Saints’ LP with Buckwild was with Get On Down and I really liked how they handled the behind the scenes aspects which allowed me more time to just focus on the music. So in the future I may move more in that direction.

In a recent interview you described an incident when in first grade you were reading the “I have a dream speech” by Martin Luther King. You said that when you saw your teacher almost cry, you realised at that moment how important words were. Do artists realise how important words are? Do people in everyday life?

I can’t speak for any other artist or person, I know I do. I believe words hold power and I am very aware of the power I hold as an artist, it’s something I don’t take lightly.

Regarding the song “Mass Media” from your album with Buckwild. How can people protect themselves from propaganda and reach the truth, when almost all media platforms are controlled by big business interests?

We have to seek alternative sources of information. I like to read, with books you get footnotes so you can reference the sources information comes from and do your own research. If everyone is telling the same lie then it becomes the truth, I take very little at face value so I’m always in search of the why. My uncle told me to find a book that supports your theory, one that disputes your theory and one that’s neutral and from there you start forming your own ideas and thoughts.


Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

omg omg
0
omg
love love
1
love
lol lol
0
lol
fail fail
0
fail
Shinobil

Hip Hop head από το 1997. Έχει ασχοληθεί με τη διοργάνωση συναυλιών, όπου με όχημα την Beat Elite έχει συνεργαστεί με Jeru The Damaja, Smif-N-Wessun, The Beatnuts και άλλους όπως και με MCs της ελληνικής Hip Hop σκηνής. Παρουσίαζε την Hip Hop εκπομπή “Cramp Your Style” στον Paranoise Radio για 2 σαιζόν. Για πάνω από 15 χρόνια παίζει μουσική σε bars της Αθήνας και όχι μόνο.