Το πάντρεμα ρεμπέτικου με το ραπ.

Το ραπ στην Ελλάδα μετράει περίπου 30 χρόνια ζωής και όπως είναι φυσικό επηρεάζεται αισθητά από την Αμερική, την γενέτειρα. Ωστόσο, πολλοί δεν ξεχνάνε ότι μεγάλωσαν στην χώρα του Βαμβακάρη και του Τσιτσάνη και μας το υπενθυμίζουν με την πρώτη ευκαιρία. Πως το καταφέρνουν αυτό; Ραππάροντας πάνω σε παραγωγές από μπαγλαμάδες και μπουζούκια.

Αρκετοί καταξιωμένοι ράππερς άφησαν για λίγο τον κλασσικό boom bap ρυθμό και πάτησαν “αλήτικα” σε ρεμπέτικα beats. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Xplicit μας ανέφερε τις λαϊκές του επιρροές, ενώ έχει συνεργαστεί και με τον λαϊκό τραγουδιστή Χρίστο Θηβαίο δύο φορές(στα τραγούδια άμαχος και λευκό πανί). Στο δεύτερο μάλιστα να δείχνει το σεβασμό του στο μεγάλο έργο παλιών αστέρων του σινεμά και της μουσικής. Δεν έμεινε μόνο εκεί, όμως, καθώς ο τελευταίος του δίσκος «μηχανές» περιέχει τραγούδι που υμνεί την μνήμη του Βαμβακάρη με τίτλο «στην αγκαλιά του Μάρκου».

Ο Dask με την σειρά του επιχείρησε το ίδιο, είτε βγάζοντας ρεμπέτικα ραπ κομμάτια στον solo δίσκο του, είτε χώνοντας με τους “Στίχοιμα”στο «όπως τότε».

Ο Εισβολέας, από την άλλη, όπου σταθεί κι όπου βρεθεί μας θυμίζει την αγάπη του για το ρεμπέτικο. Έχει συνεργαστεί με την ρεμπέτικη ερμηνεύτρια Ματούλα Ζαμάνη(στο τραγούδι απ’την γειτονιά) ενώ αποφάσισε πριν λίγα χρόνια να βγάλει δίσκο χώνοντας στους ήχους του ρεμπέτικου τραγουδιού και διατηρεί αυτό το στυλ μέχρι και σήμερα. Ο Είσβο ήταν αυτός που έδωσε και την ονομασία ραπ-μπέτης. Ένα χαρακτηριστικό του ραπ-μπέτικο τραγούδι είναι «το αφήσαμε για αύριο» στο οποίο υπάρχει και ομιλία του Χρόνη Μίσσιου που θα σε ανατριχιάσει.

https://www.youtube.com/watch?v=b4-IsFisq0Q

Παρ’όλα αυτά, υπάρχουν και αυτοί που έχουν επιλέξει αυτό το είδος της ραπ από την αρχή της καριέρας τους και δεν έχουν αλλάξει ακόμα. Ένας από αυτούς είναι ο Ζωγράφος που το στυλ τού ρεμπέτικου στα τραγούδια του είναι πιο εμφανές από του ραπ αλλά μπορεί να πορώσει εύκολα κάποιον που είναι κολλημένος με το ραπ. Το «σαμπλάρω ένα πόνο» είναι η απόδειξη στους νέους για το ποσό όμορφα μπορεί να ενωθεί ο λαϊκός ήχος και στίχος με τον ρυθμό της ραπ.

Επίσης, αυτό που χαρακτηρίζει την νέα γενιά ραππάδων είναι ο νταλκάς, τον οποίο βγάζουν στα κομμάτια τους. Οι Λόγος Τιμής χαρακτηρίζουν το ραπ τους ως το σύγχρονο ρεμπέτικο της Αθήνας. Όταν, όμως, μιλάμε για ρεμπέτικο και ραπ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον Οπλιστή. Αν και διαφέρει κατά πολύ το στυλ του από τους προαναφερθέντες, η ιδιαιτερότητα του μαζί με τον ρεμπέτικο στίχο που χρησιμοποιεί κάνει το αποτέλεσμα απλά μαγικό.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το νέο εγχείρημα του Τάκι Τσαν. Η τρέλα του αυτήν την φορά χτύπησε κόκκινο και αποφάσισε να βγάλει κάποια ρεμπέτικα τραγούδια. Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο για την ποιότητα του μεγάλου Τάκη.

Μετά από τόσα χρόνια, υπάρχει ελληνική ταυτότητα και είναι αρκετά εμφανές το ελληνικό μουσικό στοιχείο στην εγχώρια ραπ. Δεν έχουμε τιποτ’άλλο να κάνουμε πάρα να το στηρίξουμε για να μπορέσει να διατηρηθεί και να μεγαλώσει.


Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

omg omg
0
omg
love love
0
love
lol lol
0
lol
fail fail
0
fail
Pakis

Γεννημένος τον Δεκέμβριο του 99 στην Αμφιλοχία και μεγαλωμένος στην αγροτική επαρχία της Αιτωλοακαρνανίας. Από πολύ μικρός κόλλησε το μικρόβιο της ραπ καθώς στην ηλικία των 4, μέσω της τηλεόρασης αρχικά και έπειτα μέσω κάποιου μεγαλύτερου ξαδέρφου του, γνώρισε και αγάπησε τους Goin’ Through, τους Nevma και τους Stavento. Κάπου κοντά στα 12 με 13, γνώρισε κάποια πιο underground ονόματα, όπως Ραψωδός φιλόλογος και Βήτα Πεις, από τον μεγαλύτερο αδερφό του και εκεί ερωτεύτηκε την rap. Ωστόσο, το digging αυτής της μουσικής δεν ήταν καθόλου εύκολο καθώς δεν υπήρχε internet στο σπίτι και μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού ήταν οι συνομήλικοί του που άκουγαν τότε rap. Έτσι, όταν έβρισκε internet κατέβαζε όσο το δυνατόν περισσότερα τυχαία τραγούδια έβρισκε των αγαπημένων του καλλιτεχνών και ύστερα στο σπίτι καθόταν και τα έλιωνε. Κάπου τότε θα αρχίσει να γράφει τις δικές του ρίμες με το όνειρο να γίνει ένας σπουδαίος rapper. Στα 17, θα κάνει τις πρώτες του απόπειρες στο χώρο του beatmaking από εφαρμογές στο κινητό, μιας και δεν υπήρχε υπολογιστής στο σπίτι. Πλέον, σπουδάζει ηχοληψία στο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας της Κέρκυρας, ενώ στον ελεύθερό του χρόνο εξασκείται πάνω στον τομέα του producing beatmaking από τον προσωπικό του υπολογιστή και ταυτόχρονα αρθρογραφεί για θέματα που αφορούν την ελληνικό rap μουσική. Στόχος του είναι όταν τελειώσει τις σπουδές του, να ανοίξει το δικό του studio ηχογράφησης ενώ μεγάλο του όνειρο είναι να δημιουργήσει μια δισκογραφική εταιρία όπου θα βοηθήσει τους καλλιτέχνες να προωθήσουν την μουσική τους και να μπορούν να ζουν από αυτήν.